Субвенције за отварање старих радних места
Има
ли логике да власт такси картелу даје 90 милиона евра за субвенције,
ако је годишњи ефекат смањења пензија био око 200 милиона евра. Најбоље
ће проћи они који одлазе из Србије. Макар неће морати да гледају како из
њиховог џепа неука и бахата власт даје субвенције, а они морају да ћуте
Све се трудим да разумем ове субвенције за таксисте, али – не иде. Осам
хиљада евра, сваком регистрованом таксисти? Колико тиме Србија добија
нових радних места? Нула? Колики је нови привредни раст? Исто нула?
Кад
држава реши да од наших пара издвоји 90 милиона евра, ред је да знамо -
где те паре иду? Испоставља се да паре иду таксистима – сваком по осам
хиљада евра, за куповину нових возила. А добиће их под условом да сами
додају још (најмање) пет хиљада евра, а уз то да докажу да су платили
порез и да ће се овим послом бавити најмање још три године!
Е
сад, таксисти ово нису ни тражили - већ су хтели да држава укине
конкурентски Car:go, који им је већ преотео добар комад тржишта. И џаба
им онда и ове субвенције и нова возила ако их конкуренција истера са
тржишта. Што ће се изгледа и десити, барем већини досадашњих таксиста,
који се не прилагоде.
Шта се, у ствари десило? Ништа друго него –
технички прогрес. Као ономад, у Енглеској у 19. веку, када је у
фабричке хале уведена предилица Џени, а многи радници добили отказ – и
онда недељама штрајковали и разбијали нове машине – али нису успели да
врате време уназад. Тако и сада – колико год да штрајкују и блокирају – и
у Србији и у свету – ова битка је изгубљена. Тешко ће било ко забранити
људима да користе јефтинију и подједнако квалитетну услугу!
Е
сад, овде ће вам сваки припадник постојећег такси картела рећи да сваки
град на свету регулише и лимитира број такси возила на улицама – али,
значи ли то да је у праву? Па у свим земљама света људи пуше, је ли то
знак да је пушење здраво? Здраво је за џепове произвођача дувана, као
што су и картели здрави – за своје чланове. За све нас остале, наравно,
нису. И сви добро памтимо дане кад таксисти нису хтели да долазе на
позив док им не кажете докле идете, па ако је вожња кратка, да џабе не
долазе. И како се то променило? Појачаном конкуренцијом, како другачије?
И
сад, да се вратимо да почетак, има ли логике да такси картелу дајемо
субвенције у вредности од 90 милиона евра, кад знамо како ће се филм
одвијати? Да се подсетимо, власти су у више наврата рекле да су годишњи
ефекти смањења пензија износили око 200 милиона евра – ето, чисто да
видите колико би се пара дало таксистима, да поправе возни парк, а да то
нису ни тражили? И зар нико не види, кад улаже оволике паре у послове
који неће повећати привредни раст – ни директно ни индиректно – да ће
оваква улагања свакако довести до новог буџетског дефицита? И ко ће онда
то да враћа? Опет пензионери? Или сви запослени?
Да иронија буде
већа, нико није ни поменуо фискалне касе, нити обећао грађанима да ће
од таксиста (свих боја) коначно добијати фискални рачун. Да грађани
коначно сазнају ко их је возио, коју дистанцу су прешли, и по којој
тарифи их је таксиста возио. Зар је то било немогуће тражити од такси
картела, чак и онда кад им се поклања осам хиљада евра по возилу?
Можда
је влади било битније, па је у уредби уредно записано да сва та нова
возила морају да буду беле боје! Пошто је та боја толико ретка (а и лако
се одржава), добитак за грађане је очигледан: чим на улици видимо било
који сивкасти ауто – знаћемо да пролази такси! Али нећемо знати (као што
ни до сада нисмо) - плаћа ли тај таксиста порез – или не? Мада, не
треба бити незахвалан: сада макар знамо да таксисти уопште и не морају
да плате порез, и да их због тога нико неће прогонити.
И да
коначно закључимо, ко овде највише добија? Да ли добијамо ми, грађани,
пошто ће таксисти морати да смање емисију издувних гасова? Или више
добијају чланови такси картела, тако што ће им (за наше паре) бити
обновљен возни парк?
Или ће најбоље проћи оних сто педесет наших
људи који дневно одлазе из земље. Макар неће морати да гледају како из
њиховог џепа неука и бахата власт даје субвенције – овога пута за
отварање старих радних места – а они морају да ћуте.
Даница Поповић
|
Share on Facebook
Постојећи коментари (0)| Пошаљи коментар |
Untitled Document
Подаци о члану |
|
|
|
Мисли |
|
Горан Весић заменик градоначелника Београда
Хвала богу, имамо много пројеката па има шта да се надзире.
Прочитајте све мисли |
|
|