![]() | ![]() |
I n t e r n e t i z d a n j e Četvrtak 12. 04. 2007. | |||||||
![]() | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ![]() |
Prema Radojevićevim rečima, jedan od razloga za ulazak u saradnju sa italijanskim i nemačkim proizvođačem je i smanjenje subvencija koje država izdvaja za "Zastavu", pošto je "proizvodnja ovih automobila profitabilna, tako da svaki novi model znači manje potrebe za državnom potporom". - Za nove modele nikakve subvencije nisu potrebne, ali za naš sopstveni program jesu. Zbog toga imamo nameru da razvojem ovakvih aranžmana postepeno gasimo sopstveni program jer da bismo opstali moramo da proizvodimo konkurentne automobile. Ideja da će se pojaviti neko ko će razviti potpuno novi model "Zastave" predstavlja utopiju - jasan je Radojević, prema kojem bi kragujevačka fabrika mogla da zadrži sopstvene modele samo "kada bi neko hteo da kupi 'jugo' za šest, sedam hiljada evra". Budući modeli "opela" će, kao i "zastava 10", na domaćem tržištu biti dvadesetak procenata jeftiniji nego kada se uvoze, pošto je jedini srpski proizvođač automobila oslobođen plaćanja carine prilikom uvoza modela strateških partnera, a kada počne da ih sam sklapa u svojim pogonima plaćaće carinu od samo jedan odsto na uvoz delova za proizvodnju. Ako se zna da je redovna carina na uvoz vozila 20 odsto, da postoje i dodatni troškovi i da je domaća radna snaga jeftinija od zapadnoevropske, jasno je da će "kragujevački "opeli" po ceni biti znatno povoljniji od konkurencije. Prema Radojevićevim rečima, do sada je iz Italije uvezeno i prodato oko 4.550 "zastava 10", što po gruboj računici znači da su kupci ovog modela do sada zajedno uštedeli preko šest miliona evra na carini koju nisu platili, ako se uzme da osnovni model ovog automobila košta 6.949 evra, bez PDV-a. A. D. Milošević![]() | ![]() |
|
![]() | |||
![]() | |||
Copyright ©
1999-2006 NIP „Glas javnosti” d.o.o. |
![]() ![]() ![]() |