Način
ispitivanja:
Konačna ocena studenta
utvrđuje se prema formuli:
OCENA = 50% ISP +30% KOL + 20 %NAST
gde je:
ISP = ispit na kraju godine (odličan odgovor na sva
tri pitanja - 100 poena)
KOL
= prosečan broj bodova sa tri kolokvijuma (svaki po 100 poena)
NAST =
prisustvo na nastavi i seminarima, domaći zadaci (ukupno 100 poena)
tako na primer imamo
bodovi |
ocena |
95+
85+
75+
65+
60+
|
10
9
8
7
6
|
Ispit na kraju
godine je obavezan.
Kolokvijumi nisu
obavezni, ali studenti bez bodova sa kolokvijuma ne mogu računati na
neku bolju ocenu. Ocenjivanje je u potpunosti transparentno i
objektivno, tako da studenti sami mogu lako da procenite koju ocenu
mogu dobiti. Kolokvijum i ispiti se sastoje od kviz-pitanja, kratkih
odgovora, da/ne pitanja, kao i problemskih
zadataka (matematički i grafički).
Domaći zadaci se daju u
neredovnim razmacima, bez unapred
naznačenih datuma. Oni pomažu studentima pri učenju, pružajući im
informacije o sopstvenom znanju, a meni o nivou znanja i savladanom
gradivu.
Prisustvo na nastavi i
seminarima biće evidentirano slučajnim izborom dana tokom semestra
Opravdani izostanci
Studenti su dužni da se
pridržavaju rokova predaje domaćih zadataka i seminarskih radova.
Neopravdano nepridržavanje rokova rezultiraće negativnom ocenom (0
bodova) za aktivnost koju je trebalo izvršiti. Ukoliko postoje
opravdani razlozi (bolest ili neki drugi ozbiljniji razlozi) studenti o
tome treba da obaveste profesora
Kako uspešno savladati ovaj predmet?
Učite uz papir i olovku:
Makroeknomija je predmet
kvantitativnog karaktera. Kvantitativni deo gradiva teško se svladava
ako student sam ne pristupi rešavanju problemskih zadataka. Iako
matematičko predzanje za ovaj predmet nije isuviše zahtevno, određeno
elementarno znanje ipak je potrebno. Ako znate da matematika nije Vaša
specijalnost, vežbajte i radite više od samog početka. Osnovni pojmovi
u ekonomiji biće Vam jasniji i dostupniji ako sami radite zadatke iz
udžbenika i problemske zadatke.
Ne izostajte sa predavanja:
Udžbenički
tekst nije uvijek intuitivno sasvim razumljiv, predavanja dopunjuju
praznine.
Učite redovno:
Kvantitativni predmeti
teže se uče i sporije svladavaju. Studenti moraju savladavati gradivo
deo po deo. Kampanjsko učenje glavni je razlog padanja na ovom ispitu. Gomilanje neshvaćenog gradiva
rezultira poteškoćama u polaganju ovog ispita.
Dolazite
na nastavu spremnni:
Predavanja
se mnogo lakše prate ako se pre dolaska na
nastavu ili seminare pročita zadati deo gradiva
Pitajte i učestvujte u diskusiji na nastavi i
seminarima:
Pitajte sve što
Vam nije jasno na nastavi ili seminarima, jer je profesor
upravo ona
osoba
koja ima
zadatak da Vam objasni nastavni sadržaj, kako biste ga
mogli razumeti. Sva su pitanja
dobrodošla. Budući da glas profesora može
ponekad i da
uspava
studente,
postavljanjem
pitanja studenti ostaju budni!
Učite
za ispite uz
ispitna pitanja sa sajta:
Izbegnite neugodna iznenađenja i
neugodnosti padanja na ispitu.
Ispitna pitanja,udžbenik i testovi sa sajta su tu da vam u tome pomognu!